شینگل چیست؟

چهارشنبه 15 آبان 1398
18:31
حسین منظوری

شینگل چیست؟

برای پوشش یک سقف شیب­دار می­توان از متریال مختلفی که در بازار وجود دارد استفاده کرد. یکی از انواع این پوشش شینگل است که اتفاقا پرکاربردترین پوشش نیز هست. این پوشش که توسط نوعی قیر با کیفیت بالا اشباع می­شود و دارای لایه­ای پوشاننده از فایبرگلاس است. برای سقف­های که شیبشان بیشتر از 30درصد است بسیار مناسب است. البته برای پوشش یک سری از دیوارهای عمودی هم به کار برده می­شود از مزایای مهمی که شینگل را در صدر مقبولیت پوشش­های سقف شیب­دار قرار می­دهد جذابیت این پوشش است که همچنین طرح و رنگ­های مختلفی را هم دارد و جوابگوی انواع سلیقه است و می­تواند با باقی اجزای خانه هماهنگ شود. شینگل انعظاف پذیر ایت از همین رو شینگل در طرحهای سقف شیبداری که پیچیده هستند می-تواند به راحتی اجرا شود، شینگل در برابر عوامل خارجی مانند بادهای بسیار قوی بسیار مقاوم است و برای سالهای طولانی نیازی به نگهداری ندارد. ویژگی دیگری که پوشش شینگل از آن برخوردار است این نکته است که اگر سقفی با شیگل پوشانده شود امکان تردد روی آن بام وجود دارد و این کار را برای وارسی بام بسیار ساده می­کند تا اگر به مشکلی خورده باشند به راحتی تعمیر و تعویض شوند.

از دیگر مواردی که جزو مزایای شینگل محسوب می­شود این گزینه­هاست :

نگهداری شینگل :

سقف به طور کلی عضو مهمی از بناست که در صورت آسیب دیدن ضررهای زیادی را به بدنه ساختمان وارد می­کند. به همین دلیل نگه­داری از پوشش سقف یکی از مهم­ترین دغدغه­های صاحبان بناست که به همین دلیل شینگل را جزو انتخاب­های مهم آنها قرار می­دهد. نگه­داری از شینگل بسیار آسان است و نیاز به مراقبت زیادی ندارد. مقاوم است و عمری طولانی دارد و ظاهر زیبای خودش را حفظ می­کند. وقتی هم این پوشش آسیب ببیند به راحتی قابل تعمیر است .

نحوه نصب شینگل :

شینگل نصب راحتی دارد. البته برخی از متریال­های شینگل نصب پیچیده­تری دارند ولی در حالت کلی نصب سختی ندارد و نیاز به متخصص ندارد. شینگل با این نصب راحت امکان پوشاندن انواع سقف­ها با طرحهای مختلف را دارد.

ظاهر شینگل :

شینگل ظاهر جذاب و زیبایی به ساختمان می­دهد. دارای رنگ و تنوع مدل بسیار زیادی است که راه را برای انواع سلیقه باز می­گذارد. همچنین طرح شینگل به گونه­ای است که ظاهر چوب و سنگ را تداعی می­کند و بسیار شیک و زیبا است.

قیمت شینگل :

یکی از مزیت­های بزرگ سقفهای با پوشش شینگل هزینه مناسب آن است. تولید شینگل ها در حجم بزرگ و عمده است و به همین دلیل برای صاحبان صنایع بسیار مناسب تولید می­شود. البته پوشش­های ارزان­تری هم وجود دارد ولی در مقایسه با ظاهر زیبا، شینگل­ها بسیار مناسب­تر است.

وزن شینگل :

مزیت نهائی شینگل وزن سبک آن است. اکثر پوشش­ها سنگین هستند و وزن بالایی به سازه وارد می­کنند. اگرچه خود شینگل ممکن است سبک ترین محصول پوششی سقف نباشد ولی سقفهایی که با شینگل پوشیده میشوند بسیار سبک هستند و به همین دلیل تاب بالایی در برابر زلزله دارند. اگر بنایتان سازه­ای قوی ندارد یا اینکه می­خواهید خود را از نصب سازه نگهبان خلاص کنید شینگل یک انتخاب مناسب برای شماست. وزن سبک در شینگل کار حمل و نقل و نصب را هم برای این پوشش راحت می­کند.

نحوه نصب شینگل :

پروفیل کشی مناسب با قوطی سبک و ایجاد بستر مناسب و تراز جهت نصب چوب 3*5 نراد روسی که میبایست آکس به آکس 60 سانتیمتر خلاف جهت قوطی کشی اجرا گردد و سپس اجرای تخته چزب osb3 که روی چزب نرادها میخ می شود و نصب عایق رطوبتب برزنتی (بخاربند ) و در نهایت نصب شینگل از قسمت انتهایی شیب آغاز و در قسمت فوقانی شیب به اتمام میرسد .


[ بازدید : 227 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سقف اول است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]